söndag 9 maj 2010

Söndag i Hornstull

Vi tog en eftermiddag, kväll och natt off. Bara jag och L. Vi tittade in i några affärer, tog ett eftermiddagsstopp på Snottys, en fördrink på Gondolen, en god och lång italiensk middag på Timmermansgatan, vi sov en hel natt (ok jag vaknade en gång för att det var för varmt med filt på täcket och två för att en korridorsdörr var lite tunn men ändå), vi åt frukost i lugn och ro och ändå var nog det bästa av allt att komma hem till K och P.

Girot är igång men jag har inte sett en minut. Det ska bli ändring på det i veckan.

Veckan som dessutom är arbetsmässigt kort. Vad skönt det ska bli.

Det var för övrigt fascinerande att se så många polisbilar däruppifrån Gondolen. Men det verkade kallt att aktivera och demonstrera i regnet. Mycket kallt.

Grekland, oron och allt. Jag vet verkligen inte.

Jag köpte Reeperbahns samlade singlar på Pet Sounds. Det var en väldigt billig cd-samling men nog känns idén om att låta booklettexten löpa igenom flera skivors fodral lite sådär.

I dagens DN såldes det plats i någon bröllopsbilaga för dem som vill hänga med kungligheter. Dyrt var det men det vi fastnade mest för och skrattade åt över hotellfrukosten var alla årgångsjubileer från 1-70. 25 för silver och 50 för guld hade vi ju hört talas om men fatta att vi missade att fira läderbröllp förra året. Och nästa års sockerbröllop måste ju firas rejält. För att inte tala om kommande höjdpunkter som plywood-, galon-, cement- och plåtbröllop.

All grown up med Elvis Costello igen. Någon dag när jag orkar ska jag sätta ihop en vettig Spotify-samling med Declan.

Vi avslutade förstås kvällen med Scener ur ett äktenskap.

Inga kommentarer: