tisdag 4 maj 2010

El Mundo - minnen och nutid

Någon gång i något som känns som en annan tid. Jag spelade skivor ibland på Matkulturs utomordentligt trevliga bar El Mundo. Det var i Woodys regi och vi hade en väldigt bra deal som inkluderade middag på Matkultur. Country och gubbapop. En gång reste sig en man som shottat betänkliga mängder från baren och gick ut och gränslade en chopper innan han drog iväg förbi min gamla bytlånslägenhet och vidare ned mot Folkungagatan. Hjälm var det inte tal om. Jag tänker ibland på om han lever eller inte. El Mundo dök upp två gånger igår. Dels fick jag ett mail från gamla Woodyvännen Magnus om att han ska spela där ikväll. Dels fick jag ett facebookmeddelande från Conan om att klubben Supermix ska ha provlyssning av kommande Teenage Fanclub-skivan där imorgon. Det är inte ofta jag önskar att jag fortfarande bodde på östra Söder sitället för här borta i Draken men just den här veckan hade det varit lite praktiskt. En Teenage Fanclub-lista i bokstavsordning på det? Hur skulle jag kunna låta bli. Tonåringarnas Intresseförening.

2 kommentarer:

BRF Fågelsången sa...

Dom är klämmiga dom däringa ungdomarna! Utmärkt spellista!

Jag har alltid trott på "pepp" men upptäcker allt som oftast att jag skriver just "päpp".

Martin sa...

Kul att den föll i god jord. Fast det är nog svårt att göra en med dem som inte gör det.