lördag 30 april 2011

Lite starkare (för tre veckor sedan)

Det blev vagnåkning. Vi lämnade till och med avdelningen och tog oss till hissarna där K red på en trähäst. Morfar var också här och på eftermiddagen gav de och L sig av hemåt vilket lämnade kvällen till mig och P. Det känns som att hon är lite mer med och lite starkare i armen men det är svårt att säga vad som är faktiskt och vad som är något vi vill. Hon sover nu efter en jobbig stund och lång dag där hon bland annat badat och fått det hår hon har kvar tvättat.

Två gånger har hon lyckats krångla av sig hättan som skyddar gasbinda och drän och hon har ätit fortsatt bra. Senast 170 ml i ett huj. Magen fungerar annars lite sådär efter det stoppande morfinet. Porten i vänster ljumske är borttagen så nu har P bara ett drän och en port kvar. För en vecka sedan hade hon hur många in- och utgångar som helst och låg där nere på BIVA. Då var allt mörker men nu känns det lite ljusare.

Jag gick en timme på eftermiddagen i Hagaparken. Förbi den kungliga gravön och vidare runt slottet och när solen låg på var jag tvungen att ta av mig mössan och knäppa upp både vindjacka och luvtröja. I morgon kväll ska jag sova hemma med K, L gör det den här natten, det känns skönt att K också på allvar kan få börja känna att hennes föräldrar finns.

Till nästa PAL

Inga kommentarer: