lördag 30 april 2011

Lördag i Hornstull

Det kom en trötthet över mig. Sirius spelade 2-2 borta mot Forward men det var efter. Jag köpte Elvis, Richmond Fontaine och Nick Lowe billigt på lilla Mickes men det hjälpte föga. Jag sitter här i soffan och ser en semifinal i snooker-VM på Eurosport. Trump leder knappt över Ding. Jag kom just att tänka på den där nyheten som valsade härom dagen. Jag läste den i minst två dagstidningar varav en var SvD. Att BBC eller vilka experter det nu var utsett en Sex Pistols singel värderad till £8000 till världens dyraste. Som om inte Frank Wilsons Do I love you (Indeed I do) hade sålts för nästan det dubbla redan för flera år sedan. Ibland undrar man. Solen skiner men regnmoln hänger runt Tanto denna Valborgsmässoafton som heter sista april i Uppsala. Någon i vår bostadsrättsförening slänger tomburkar för 40 spänn i metallinsamlingen istället för att gå upp och panta dem på Ica. De kan få börja ställa dem vid vår dörr istället. Jag borde rycka upp mig men jag tror att jag flyttar från soffan till madrassen på golvet istället. Eventuellt drar jag något gammalt över mig också.

Inga kommentarer: