torsdag 18 oktober 2007

Blogguppdatering (låttips #13)

Om ni ibland klickar på de där blogglänkarna ute till höger som jag inte lyckas få att öppnas i nya fönster, så ser ni att det är väldigt olika hur ofta de uppdateras. Den som just nu ligger mest efter med inlägg är Totally Wired som fortfarande ståtar med 2006 års årsbästalista som senaste inlägg. Men det är ju helt ok. Alla uppdaterar i sin egen takt. Mannen bakom TW skickade dock ett mail nyligen till en mailinglista jag är med på med ett tips om en blogg som uppdaterar oftare. Det är enligt uppgift journalisten Kjell Häglund som utökat sitt imperium och nu utöver TV-bloggen Weird Science även har musikbloggen K.H. Han kan bli lite väl teoretisk för mig, även om jag tycker att det är kul med en musikskribent som har kunskaper om musik som sträcker sig längre än till pressmeddelanden och rocklexikon, och en del av de supermusikaliska utflykterna är jag inte redo för men jag gillade verkligen att hans text om Dylans New Morning-platta fick mig att ta fram skivan i förrgår och han har ju helt rätt när han nämner låtarna Day of the Locusts och Sign of the Window som favoriter. Smakprov lägger han ut också. Det innebär att sidan från och med nu ligger med under musikbloggar ute till höger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för länken, men bloggen heter "K.H."! Ursäkta mitt förvirrande upplägg.

Martin sa...

Tack själv för sidan. Så länge det inte är förvirring istället för musik tycker jag det är lugnt. Jag ändrar!