onsdag 3 oktober 2007

I'm ready for Motown!

Senaste boxen i Motowns år för år serie tog så lång tid på sig för att anlända över Atlanten så det känns som att jag knappt hunnit hämta mig och ändå är det redan dags för nästa. Året är nu 1968 och som vanligt är det varje A- och B-sida på Motown med underetiketter. Från I Can't Give Back The Love I Feel For You med Rita Wright till Don't Make Hurting Me A Habit med The Marvelettes. Hösten ser plötsligt ovanligt ljus ut. Det är som vanligt Hip-O-Select som satt samman och för den som inte orkar vänta på det europeiska släppet langar Soulmusic till just nu förmånlig dollarkurs vilket kan behövas eftersom de börjat lägga på mer pengar i förhållande till ursprungspriserna hos Hip-O-Select än tidigare. Om ni ändå beställer därifrån se till att få med återutgåvan på Sister Sledges första platta Circle of Love också. Den är väldigt mycket mer värd att äga än ni tror.

6 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Fan, första reflexen; jag vill också ha! Sen kommer förnuftet; sex plattor, när kommer du att lyssna på dem? Ok, det är plattor som bara kan rulla på i bakgrunden som kanske gör mig till en bättre människa. Men jag har redan problem med den låga $-kursen, jag hade tänkt beställa en ullcykeltröja men kan för min själ inte komma på vad jag vill att det ska stå på den. J-a lyxproblem.

Anonym sa...

Aj fan, ytterligare sex plattor som tarvar inköp. Hur nu det ska finansieras. Hm, mina svenska punksinglar, ack så attraktiva i Japan, sålde jag ju redan för några år sen …

Anonym sa...

För min del är problemet det motsatta: när ska jag INTE lyssna på Motown? Så den boxen är efterlängtad. Nästa box, för år 1969, planeras att komma ut runt december i år.

Andra tunga Motown-släpp i år:

A Cellarful Of Motown! Vol. 3 den 15 Oktober
The Supremes - Lost And Found förhoppningsvis i början av December.

Anonym sa...

Herr Alarik, appropå det europeiska släppet för box 1968, så ryktas det att det kommer att bli tidigt i December. Jag har inte tagit del av något officiellt än dock.

Sånger från nedre botten sa...

Nu du ska du få en utmaning:

http://sangerfrannedrebotten.blogspot.com/2007/10/sju-plattor-jag-inte-vill-leva-utan.html

Martin sa...

Lyxproblem är det. Det är närmast sjukt hur mycket Motown det går att köpa men det är ju också ganska underbart. Vi får väl se om det blir 68 eller 69 i julklapp till mig själv. Jag ska grunna på den där utmaningen. Kan ta ett par dagar.