tisdag 23 oktober 2007

I geografins värld

Jag gillade alltid geografi i skolan. Det var något tillfredställande med att trycka in alla Afrikas huvudstäder i huvudet och sen rabbla upp dem igen. Tyvärr verkar många dem ha försvunnit sedan dess. Åtminstone från mitt huvud. Jag gillade geografi så mycket att jag en gång till och med skrev in mig på Kulturgeografiska Institutionen i Uppsala. Jag skulle läsa a-kursen men något som kanske var Idé och lärdomshistoria (undrar om det fortfarande går att resttenta mina fem medeltidspoäng?) kom emellan. Detta apropå att jag visst har placerat mig på något som heter bloggkartan genom att klistra in texten nedan. Hornstull fanns inte som geografiskt val så jag körde på Stockholm.

Jag har placerat min blogg i
Stockholm
på bloggkartan.se

Inga kommentarer: