torsdag 4 oktober 2007

Uppsamlingsheat XI

Idag hade vi strömavbrott i 3-4 timmar. Under hur bra vi skulle klara oss om den försvann lika många dagar, månader eller år?

xxxx

När hade vi senast en så fin höst? K och jag njuter av fantastiska dagar. Igår hittade vi dessutom barnböcker med tjocka sidor på biblioteket. Alfons egna saker och Max boll. Tror ni att det är en slump att vi är besatta av konsumtion och ägande?



xxxx

Mats Odell. Andra har redan varit bättre på att kommentera ministern, och hans medarbetare, som ska rea ut våra gemensamma tillgångar . Jag skulle bara vilja föreslå att vi låter en hund ligga begraven nu. Låt pudeln vila i frid! Odell har varken gjort en hel eller halv pudel. Han och andra i liknande situationer medger att de gjort fel, säger att de tar ansvaret, ber om ursäkt, idkar självkritik och så vidare. Ni kan välja själva eller använda andra utifrån vinkel och ideologi men släpp den där jycken. Den var töntig från början, den förminskar vad det handlar om och den är mer uttjatad än ungdomarnas liksom, asså och bah.

xxxx

Artistnamnet Moby. Hur tänkte han egentligen? Det enda det kan associeras till är ju efternamnet Dick.

xxxx

Edwyn Collins är tillbaka och Herr Bergström tipsar om en liten YouTube-snutt. Jag ska se den snarast.

xxxx

Visste ni att det finns en akustisk systerplatta till Jay Bennett och Ed Burchs The Palace at 4am som heter Palace 1919 och att den även innehåller två covers på John Cale låtar från Paris 1919? Puzzle Heart är en av de bästa låtarna den förre Wilco medlemen Benett skrivit och det gäller även i den akustiska versionen. Jag hittade Palace 1919 på Mickes härom dagen tillsammans med en cd med tidiga Decibels inspelningar som jag heller aldrig hade hört talas om.


xxxx

Varför griper just Burma tag så mycket? Varför oroar jag mig så mycket mer över en massaker där än all död på andra håll. Jag vet inte men det är nog värt att fundera på.

xxxx

Jag orkar inte länka idag. Ni får googla, altavista, yahooa eller nåt.

xxxx

Igår kom det ett brev från Fortum. Vi fick 515 kronor till godo för att de gjort en sen mätaravläsning. Jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen. Odell är säkert glad. Elen är ju bortrealiserad för länge sen. Vinsterna går till höga chefer och eftersom det är bolagiserat är det effektivt... eller? Snart är det väl bara vattnet kvar av de tunga infrastrukturposterna vi äger tillsammans. Tänk när det avregleras för att kunderna, medborgarna, motståndarna ska få konkurrensutsatt vatten ur kranen. Hur mycket tror ni literpriset kommer att gå upp eller ned? Hur mycket oftare tror ni att det kommer att stängas av för att någon utlokalisrerad kundtjänst med låga löner och hög personalomsättning är den enda det går att komma i kontakt med? I parken står för övrigt Televerkets stolpar kvar som fornminnen eller vägvisare mot framtiden.


xxxx

Känsliga läsare varnas. Unikt mediaavslöjande på gång. Jag har aldrig läst Alex Schulmans numer nedlagda blogg.

2 kommentarer:

Herr Bergström sa...

Jag har Edwyn-dokumentären på datorn hemma om du vill ha eller kolla. Klippet från Youtube är bara videon till senaste singeln.

Martin sa...

Jag kollar gärna vid tillfälle.