fredag 1 augusti 2008

Hemma (Balkongerna #10)

Det är färdigflackat för i sommar även om utflykterna var av det beskedliga och trevliga slaget. Det var förvånansvärt svalt när jag steg in i lägenheten. Svalt och tomt. En lägenhet är inget hem. Människorna som bor där är det. Tur att L och K också kommer hem ganska snart. Blommorna har överlevt. Det spirar på balkongen. Till och med örterna. Annars ser allt ut som vanligt. Möjligen är det lite tomt i kylskåpet. Kan det verkligen ha varit igår som jag doppade mig i Umeälven? Något svalt och läskande med en vän om en dryg timme nere i Hornstulls centrum. Det finns hopp för avslutningen av sommaren.

2 kommentarer:

Patrik sa...

Min favoritversion är den som Luther Vandross spelade in till sitt första album.
Håll till godo med senare (tror jag) live-version. Obs att Dionne i publiken verkar uppskatta den med.

http://www.youtube.com/watch?v=jRVBB64PJ8I

Martin sa...

Tackar. Mycket påpassligt kopplat.