fredag 22 augusti 2008

Lunchrapport

Jag följde med kollega B till en loppis på lunchen. Han skulle köpa en bandspelare men hittade ingen. Jag däremot hittade Stephen Stills soloplatta från 1970 och Graham Nashs Wild Tales på vinyl. 20 spänn styck men 30 för två. Ibland är det bra med ett lunchbreak. Jag köpte en sushi på Sturegatan i Sumpan också och kom först när jag var tillbaka på jobbet på att jag ju hade med mig pasta med laxsås. Den får kollega B. Det är han väl värd.



Sirius slog ju fantastiskt nog Landskrona igår och har lämnat kvalplatsen. Det känns väldigt skönt även om jag gärna hade sett matchen på TV också. Klüft? Jag tror att hon blir sexa. Det talar förmodligen för henne.

5 kommentarer:

gudmundson sa...

Alltså, är inte Stills-plattan en av loppisarnas stapelvaror? Den måste ha tryckts i enorma upplagor, och liksom tryckts ut på Tempos cutout-reor, eller?

Martin sa...

Jag tror att det ska vara var istället för är numer. Åtminstone var det länge sedan jag såg ett loppisexemplar i bra skick. Inte var den cuttad heller men hade tyvärr spruckit lite i omslagets topp. Det viktiga var att jag inte hade den. Tror att jag ska låta sy upp en likadan tyggiraff som det är på omslaget till K.

Martin sa...

Eller giraffen på omslaget kanske inte är i tyg utan trä men den skulle vara schysst som tygdjur.

Magnus S sa...

Bra köp! Själv älskar jag Graham Nashs "Wild Tales". Stephen Stills har jag kvar att uppskatta till fullo, även om "Do For The Others" från din platta är väldigt fin.

Martin sa...

Jag är inte heller 100% såld på Stills men där finns helt klart bra stunder. Förmodligen skulle det gå att sätta ihop en väldigt bra samlingsplatta med hans tidiga 70-tal.