tisdag 26 augusti 2008

Vad lyssnar du på nu för tiden?

De flesta som ägnar ganska mycket tid åt att lyssna på musik och köpa skivor får ibland frågan om vad de lyssnar på nu för tiden. Jag tror att den är tudelad. Dels vill frågan kolla om jag hänger med, dels vill frågeställaren faktiskt veta vad jag lyssnar på. Svaret är att jag inte hänger med. Samt att jag lyssnar på Göran Söllschers debutplatta. Den han spelade in för Deutsche Grammophon i slutet av 70-talet efter att ha vunnit Concours International de Guitare. Det är Bach på ena sidan och Sor på den andra. Det är väldigt bra. Ni hittar den säkert på loppisvinyl för ett par kronor till en tia. Jag varvar den med The Bathers platta Kelvingrove Baby från 1997. Den låter lite som höstlöv som väntar på att falla till marken.

3 kommentarer:

Patrik sa...

Jag brukar referera till den här länken.

Martin sa...

Ja det var smidigt men jag undrar hur jag ska lyckas koppla vinylspelaren till den? Fast rätt vad det är kommer det säkert någon lite bluetoothklämma att fästa på pick-upen. Så länge svarar jag dock analogt när ni frågar.

Patrik sa...

Ja, det är ett problem, min stereoanordning (cd och vinyl) är inte uppkopplad heller. Men den stora merparten av musik jag tar in tar jag in från datorn. Så har det blivit. OCh så kommer det nog förbli.