måndag 11 augusti 2008

Övertramp och utrivning

Jag var väl i princip lika glad som någon annan över att SVT valt att plocka ut det traditionella och till synes obligatoriska tramset ur OS-studion och ge det ett eget program men så igår råkade jag se de första fem minuterna av Olssons Studio och nu vet jag inte riktigt. Att få tramset koncentrerat på det här sättet gjorde det så alldeles, alldeles outhärdligt att jag satt och skämdes i TV-soffan över att sånt här ska få finnas på bästa sändningstid. Att det ska klumpas ihop med OS. Att det så effektivt ska få ta bort l:et ur Public Service. Det var så att jag hade velat ställa mig upp och skrika ge mig repriser av Nau Nagano eller starta maillistor för att Filip och Fredrik skulle komma tillbaka som folkets mailpartners eller ringa TV-huset och kräva att Tripple & Touch ska få tippa svenska medaljörer. Istället gick jag bara ut i köket och bredde några skorpor samt blandade O'boy. L som är tålmodig och tolerant gjorde mig snart sällskap. Det finns gränser för nästan allt.

Inga kommentarer: