torsdag 21 augusti 2008

The Lilac Time - en kedjereaktion

Jag satt på jobbet i min The Lilac Time t-shirt och klippte och klistrade som en hel förskoleklass när det kom ett mail till maillistan Hi-Five från Pop-Sara, även känd som Foto-Sara, med ett tips om att Annika Norlin, även känd som Säkert, släpper nytt på engelska som Hello Saferide. Jag hittade låten Anna på osannolika sidan Swedesplease och snubblade vidare till Like Sugar där jag läste att Pelle Carlberg, en gång känd från Amanda om natten och Edson, har en ny platta på gång medan jag provlyssnade låten 1983 (Pelle & Sebastian). Väl över hos skivbolaget Labrador går det att provlyssna hela plattan som mycket riktigt visar sig heta The Lilac Time, även bekant som namnet på Stehpen Duffys grupp, och att den släpps 27 augusti. Precis samma dag som Hello Saferides singel. Vill ni som ett led i kedjereaktionen kolla Annika Norlin göra Jonathan Richmans That Summer Feeling, från hans fantastiska platta Jonathan Sings!, ihop med Moneybrother också? Det är bara att klicka igång nedan om ni fortfarande är kvar här efter den här länkningsfesten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Pelle spelar på Mosebacke den 26:e hörde jag

Martin sa...

Det vore kul att gå på. Får väl se hur det funkar.

Jonken sa...

Skakig tolkning, men det är ju en sån vacker låt. Annika spelade den f ö i sitt Sommarprogram.

Martin sa...

Ja den var nog inte tokrepad men lite fin ändå. Nu måste jag snart ta tag och köpa nya Richman också.