onsdag 13 augusti 2008

Uppsamlingsheat IXX

Familjen är på rymmen igen och jag var bjuden på middag till FMV i går kväll men det stöp på V. Vi gör ett nytt försök i kväll. Det gick dock ingen nöd på mig. Pasta med köttfärsås och ett litet glas Navajas Crianza 2001 som blivit kvar efter helgen.

Middag ikväll gör att jag slipper fundera på att ta mig till hemmamatchen mot Falkenberg. Stressa från jobbet för att stå på ett OS-öde Studan i regn och efter en eventuell förlust behöva ta tåget hem från Uppsala igen. Ensam. Det känns inte så lockande ens för en motgångssupporter. Men oj vad jag hoppas på seger. Sirius behöver den nu. Jag behöver den nu.

Happy Birthday Peace EP med Stephen Duffy & The Lilac Time är släppt. Den har nog rent av varit ute ett tag nu men jag hade helt glömt bort den. Nu är den beställd och ska vara på väg med posten.


Paul Weller har nytt på gång och eftersom jag är som jag är så är såväl de två vinylsinglarna som cd-varianten av All I Wanna Do på väg också. Vi får väl höra tids nog hur viktigt det var med Primal Scream-samarbete och Manfred Mann-covers



På tal om Manfred Mann och Paul Weller så har ju Manfred Mann's Earth Band gjort vad som måste vara den värsta Jam-covern någonsin i och med sin version av Going Underground. Undrar om de spelar den på sin sverigeturné i september? Tror ni att det finns en liveversion på YouTube? Klart ni tror, klart det gör.



Och på tal om Weller igen så ska det visst vara en samling med BBC-material på gång senare i höst också. Jag har sett att allt från enkel-cd till fyra-cd-box nämnas men det senare verkar lite tillförlitligare.

Saint Etienne några poster ner har visst en dubbel-cd-samling med tillhörande dvd på gång också samt spelning i London och allt. Tänkte bara att jag skulle nämna det nu när det här ändå börjar kännas som en artistmarknadsföringsblogg.

Jag ska ju inte klaga på gratistjänsterna men skulle kunna tänka mig att ta snack med den radbrytningsansvarige på Blogger och den som beslöt att det inte ska gå att stoppa mappar i mappar bland Googles bokmärken. Mycket smidigt.

På väg hem från jobbet i måndags slank jag in på biblioteket. Eftersom jag redan håller på med fyra böcker samtidigt just nu så lånade jag såväl tredje delen av Måns Ivarssons lundellbiografi som Maja Lundgrens Myggor och tigrar också. Heja. Jag lånade Håkan Hellström också. Ett kolikbarns bekännelser och För sent för Edelweiss. Det verkar säkert lite konstigt men jag har inte hört något av de albumen innan.


En av böckerna jag läser är John Harris: The Last Party – Blair, Britpop & The Demise of English Rock. Den är bra men jag är lite orolig över vad den ska göra med mig och reabackarna alternativt källarförrådet. Förra veckan köpte jag The Farms debutplatta. Visserligen kostade den bara en tia på vinyl med bonusmaxi och jag gjorde det mest för att Housemartins-herrarna Heaton och Cullimore producerade den inte alls tokiga låten Tell the story men ändå. The Farm. Jag är bara halvvägs igenom boken. Tänk om jag börjar leta efter debutsinglarna med Shed Seven och Menswear i källaren innan jag är klar. Tänk om de finns kvar.

Vi såg 21 Grams på TV i helgen som var. Den var bra och snygg men inte fantastisk och definitivt inget jag rekommenderar känsliga småbarnsföräldrar. Definitivt inte.

Jag tänkte lite på det här med fotbollsspelarna och miljonerna som var i ropet förra veckan eller så. Att Fredrik Ljungberg får multimiljoner för att inte spela är ju fascinerande men ännu mer fascinerande är nog de tyckare som dömt ut Chippens flytt till öknen med motiveringen att han förstör sin karriär. Jag vet ju inte hur de resonerar men 115 miljoner köper såvitt jag kan räkna Chippen och hans släktingar ekonomiskt oberoende för all överskådlig framtid. Jag hade lätt räknat ihop den ekvationen på samma sätt som han gjort. Och det skulle vara spännande att se tidningstyckarna själva tacka nej till en tiondel av den summan mot att de närmaste fyra åren skriva för någon okänd liten personaltidning.

Visst känns det lite som att Lassi Karonen är på väg mot något stort?

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Jag tänker inte trycka på play-knappen. Vågar inte. Vill inte. Det kan nämligen bara vara riktigt uselt (jepp, jag är en fördomsfull djävel).

21 grams zappade jag bort vid första snytingen på lillgrabben. Orkar inte se sånt.

Martin sa...

Det kan mycket väl vara ännu värre än du tror.