fredag 27 mars 2009

Double Buffalo Burger (Låttips #55 & 56)

Jag brukar med ojämna mellanrum förhöra mina närmast sittande kollegor om namnen på medlemmarna i Dag Vag. Kopp Te har nog satt sig i de flestas medvetande, eftersom frågorna brukar komma just när jag hämtar en kopp te, medan det slarvas med kunskaperna när det koms till Bumpaberra och Tage Dirty. Härom dagen blev jag dock själv satt på pottkanten eftersom jag inte kunde namnet på den relativt sent tillkomne Teka Pukk. Tack och lov fick jag snabbt lite upprättelse när jag kunde upplysa kollega F som började nynna på Du får aldrig nog (som var en stor hit när jag jobbade i Akademiska Sjukhusets storkök i Uppsala) om dess ursprung i låten Double Dutch (som var en stor hit hemma hos min klasskompis RL i Vilan i skarven mellan mellan- och högstadium). Även om det kanske inte är det ursprungliga ursprunget om jag har rätt känsla inför Malcolm Mclaren. Vi gör det hela till en dubbelburgare och kör Buffalo Gals också.

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

En fråga i ett helt annat ämne är vad använder nya zeeländska cykeltjejerna för material i sina ställ? Det såg ju ut som nån gammal rubberdräkt från Malcolms butik Sex.

Martin sa...

Vi får kolla det där med Malcolm. Han kanske har hitta avsättning för något gammalt restlager. Nu kom jag dessutom just att tänka på när Linda Haglund skulle lansera en kollektion friidrottskläder i skinn.