onsdag 25 mars 2009

Surfers are back!

Det är klart att jag blev glad över att se att Sonic Surf City har återförenats. Ett tag var de mitt absoluta svenska favoritband och jag såg dem så fort jag kom åt. Jag har till och med gått så långt att jag köpt tre hembrända cd-bootlegs med dem från en japan på e-Bay. För några år sedan sprang jag och vännen JE på Ola Hermansson på en pub lite norr om St: Eriksplan och jag tror att jag lovade att bränna av de där konserterna åt honom medan vi tjatade om att han borde återförena Sonic Surf City. Han hann visst först men så snart det blir en konsert som jag kan ta mig till så ska de överlämnas.

7 kommentarer:

Mr. Zaine sa...

Några av de där vinylerna krängde jag på börsen, bl.a. julsingeln.

Martin sa...

Jag försökte komma ihåg var jag köpt alla men vet bara att första EP:n inhandlades på Andra Långgatans Skivbörs i Götet för ett par somrar sedan och att jag köpte fem ex av Beach Bop för en hundring på Hultsfred när någon skivaffär reade ett år. Sen vet i fanken men jag inte köpte julsingeln, mitt första ex av Beach Bop och minicd:n direkt på postorder från Ceilidh?

En diskografi på det kanske från http://www.ceilidh.se/artists/sonic_surf_city.php

Martin sa...

Om inte men efter vet i fanken.

Martin sa...

Ahh minnets katakomber. Posterordern gick ju via fina Vaxkupan i Norping där jag även en gång i den fysiska affären fyndade en lp med Chairmen of the Board i reakällaren. Det senare bör ha varit vintern 96/97.

Mr. Zaine sa...

Jag hade en autograferad SSC-t-shirt från 1991 som jag gav bort till Jeppa Ek.

Jonken sa...

Fniss! Jag kom just ihåg ett inte alltför avlägset minne av SSC. Det var på en hemvändarkväll i Norrköping, bara för ett par jular sedan. SSC gjorde en återföreningsspelning på Palace (ökänt danspalats), av alla ställen. Jag och vännen Tobbe baby var där och stuffade runt framför scenen. I ett överhettat ögonblick slängde jag fram ett, vad jag tyckte, självklart låtförslag till extranummer från scenkanten: In My Room!

-Inte en chans, snäste Ola.

Nä, i nyktert tillstånd insåg jag ju att referensen var helt rätt men tempot på förslaget något för lågt.

Martin sa...

Kommer ihåg att jag var lite avis på den där t-tröjan Anders och på dig som fick se dem Jonas men snart ska väl jag också få chansen. Kanske inte på tröja men en spelning i Stockholm borde det väl bli.