tisdag 10 mars 2009

Varför är inte jag i Åre?

Alpina världscupavslutningen i Åre är inte veckans presshit. En sida i DN idag men nada utanför tablåplats i Svenskan, Expressen och Aftonbladet vad jag kunde se. Champions League och ishockeyn svalde spaltutrymme så det stod härliga till. Men om en kvart ungefär kör Anja och kompani störtlopp i Åre och på en TV bakom min rygg. Vad som möjligen är lika viktigt är slalomspelet som finns på radiosportens hemsida. Jag var amatör efter mitt första åk men redan till det andra var jag uppe på proffsstatus. Frågan är om jag blir OS-mästare nästa gång eller om jag redan passerat min topp? Helt klart är att jag som proffs borde vara på plats i Åre.

Uppdatering: Jag körde en gång till och det visade sig att jag ju till och med OS-mästare! Gissar att biljetten från förbundet kommer i tid till teknikgrenarna.

Inga kommentarer: