söndag 1 mars 2009

Och där kommer väl...

...allihop igen. Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen. Gärna masstart, om det är Vasaloppet. Just nu är det femmil i VM och det är små slingor som körs gång på gång och alla är mer eller mindre samlade och det är en liten runda till och in på skidstadion och skidbyten i massor och en liten runda och alla är samlade och så en liten slinga och det är precis så tråkigt som det låter för alla som inte är på plats. Jag vill skymta en åkares dräkt mellan gran och fur i skogen, jag vill hålla koll på mellantider och undra, undra, undra. Jag vill enkelstart och håller temperaturen i sig eller ändras föret? Vem har vallat rätt och vem har vallat fel? Jag har tittat en timme och snart en halv och nu ska de in i stadion igen och luckan täpps till och jag orkar inte bry mig längre. Nu blir det en promenad i vintersolskenet till Mickes Skivor.

Uppdatering: Mickes Skivor erbjöd 4-cdboxen som firar den hundrade utgåvan på Labrador Records för 30 kronor. En femmilsmasstartsmastig dos swindie om den lyssnas i ett svep men många av låtarna är var för sig effektiva som ett avgörande Vasaloppsryck.

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Precis så tråkigt var det, jag somnade. Vasaloppet däremot var hur spännande som helst.

Martin sa...

Det var det verkligen!