lördag 7 mars 2009

Lördag i Hornstull

Bättre tack. Trodde jag ju härom dagen också men bara att hämta K på förskolan skickade mig tillbaka i sängen. Nu har jag passerat soffan. Tror jag. Vi får se. Blir ingen bandy på Studan idag. Eller det blir det men inte för mig. Jag tror på tre raka torskar mot Edsbyn men blir det en fjärde match ska jag vara där. Har ni hört den förut? Blir det en femte vet i fanken om jag inte ska ta mig till ladan på ön också. Vi får som sagt se. Det är grå, kall, död senvinter utanför fönstren. Tanto ser allt annat än inbjudande ut. Men luften i går skvallrade om nya tider. Jag har läst ut Låt den rätte komma in. Har svårt att tänka mig att jag kommer att palla filmen. Bitvis var boken som att vara elva och läsa Edgar Allan Poes Sällsamma Historier lånade från barnboksbibblan i gamla Gillet i Uppsala. Jag köpte äntligen en samling med Bill Withers (hade bara en fyrspårsmaxi förut) men det var för mycket fokus på den där halvsvängiga folksoulen. Jag ville fler ballader. Ett pärlband av Lean on me-låtar. Det var nog att hoppas för mycket. Å andra sidan räcker den låten långt. Förhoppningsvis till plusgrader och tunna jackor. Ska vi vara överoptimistiska och säga 4-3. Vad har vi att vinna på pessimism? Vi gör det. 4-3 till Sirius. 15.45 börjar visst TV-sändningen. Jag är inte ens nervös än men det kommer. Det kommer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

När det gäller Bill W är det framför allt "Live at Carnegie Hall" man bör höra. Där är han som bäst. Sentimentalt, mysigt och småfonky.

Martin sa...

Den är så vitt jag förstår inkluderad på min samlingsdubbel men just nu var det inte det där småfonky, som för all del låter bra och trevligt, jag ville. Men jag kan åtminstone ha Lean on me på repeat så jag slipper flytta tillbaka pick up:en gång på gång. Och en annan dag är säkert de där andra låtarna vad som behövs också. Tack för tipset!