söndag 1 mars 2009

Söndag i Hornstull

K somnade just i min famn. Vasaloppet är över för eliten. Jag vet inte om det är av anpassning till TV som bandyn börjar 15.45 idag med men nog borde det vara avslag på Zinken om några minuter istället. 13.15, strålande sol och några minusgrader. Bandy blir inte bättre om inte Sirius är med och vinner. Igår förlorade vi. Jag tycker det är konstigt med första matchen borta i bäst av tre. Nu har Vetlanda gjort det de skulle och vunnit hemma och kan spela helt utan press på Studan i morgon. Jag bävar för det och tror att Bajen tar SAIK idag och sen har samma läge inför sin andra match på Jernvallen. 15.45. Det är väl sent. LHF var över på fika i förmiddags. Det är bra med förmiddagsfika. Innan dess for jag och K varv på varv i kälkkarusellen i Draken. Den är kul som hon säger. L är på väg hem från isar och skridskoskär. Jag önskar ett sportlov som inte kommer. Sporten tar inga lov.


Det ska indoktrineras i tid. Masaloppet i Barna Hedenhös.

Inga kommentarer: