torsdag 9 augusti 2007

Hooligan (låttips #10)

Det är så otroligt kvalmigt i luften och jag har just varit nere i källarförrådet och plockat saker från översta hyllplanet utan den utlånade stegen så jag orkar inte leta efter en eventuell låtlänk på nätet åt er. Köp dubbeln One Love at Studio One istället om ni inte redan gjort det. Den är till och med utökad med en låt sen jag köpte min Heartbeat utgåva.

Hooligans, hooligans make up your mind sjunger Bob Marley and the Wailers på låt 18 på första skivan och det passar väldigt bra till några av dagens nyheter som jag hittade till via Sånger från nedre botten och tioårsjubilerande maillistan Hi-Five. En om min gamla hood Sundbyberg och en om min favoritjacka från Ben Sherman. Jag gissar på värmeslag.

Knappt tio minuter kvar på Studan och Sirius prickar målramen. Kom igen nu och vänd!

3 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Sherman, nu på var mans kropp. Och hur kul är det?

I övrigt, golfkläder tillhör golfare. Skrämmer inte mig. Nånsin.

Martin sa...

Just golfkläder tycker jag faktiskt kan vara lite otäcka. Storrutiga byxor, ledigt nackknutna lammullströjor i pastell, noggrant strukna pikéer, en tunn handske i bakfikan och kanske framför allt Jesper Parneviks uppvikta keps. Alla som sett filmen Järntrean vet ju dessutom vilken utveckling golfen kan komma att ta...

Markus F sa...

Ben Sherman har fullständigt tappat kollen numera. Fred Perry också förresten. Bedrövligt.
Jag vägrar att synas med dom varumärkena på mina kläder.

Men det där med huliganklädsel är lite underligt. I och med att Stone Island faktiskt sponsrar gamla huliganer så ger det en lite bitter eftersmak om en butik som ägs av ett fotbollslag säljer prylarna. För övrigt är Stone Island fula kläder.