söndag 12 augusti 2007

Wellafella

Är det något som är säkert numer så är det att det inte är här ni hittar nyheterna först. Inte ens om ni bara besöker de bloggar jag länkar till. Inte ens om det gäller Pålle. BBB (missa inte hans utmäkta Mod Sunday postningar) meddelade idag att Weller sjunger på en singel med Andy Lewis som släpps i september. Som om inte det var nog utsåg han den raskt till det bästa Paul gjort sen Style Councils dagar. Alltså åtminstone sen covern på Joe Smooths Promised Land. Jag vill nog gärna höra mer än en edit på en och en halv minut innan jag skriver under på det men helt klart är att det låter bra. Att det verkar vara ett bättre samarbete än splitsinglarna med Terry Callier respektive Graham Coxon kan jag nog också sträcka mig till redan nu.



När jag ändå är igång. Utan inbördes ranking och ihoprafsat i en hast. Tio bra sololåtar med Paul Weller: Everything Has A Price To Pay, Into Tomorrow, Brand New Start, You Do Something To Me, Uh-Huh Oh-Yeh, The Changing Man, Sunflower, From The Floor Boards Up, It's Written In The Stars och I Didn't Mean To Hurt You.

4 kommentarer:

Markus F sa...

Jag kanske blev lite väl exalterad där, det medges.

Martin sa...

Inget fel med det. Lite extas är för det mesta bättre än ett gnetigt kontrollkliande i skägget.

Sånger från nedre botten sa...

Moon on Your Pyjamas någon?

Martin sa...

Absolut. Det går väldigt bra att utöka den där listan en rejäl bit innan det blir alltför bredbent och gubbgungande även om han ju gett oss en hel del mer av den varan än vi behöver också.