måndag 13 augusti 2007

The Prisoners (Mod Monday #11)

Jag köpte The Creeps andra platta Now Dig This! på cd i veckan. Jag hade den förstås på vinyl men 30 spänn var ju löjligt billigt. Det var kul att lyssna på den. Måste vara åratal sen jag hörde den i sin helhet senast. Jeleniks röst låter fortfarande otroligt bra och Ingemanssons orgel likaså. Att de gick bort sig lite efter den här må väl vara hänt med tanke på att de fick tjäna lite väl värda pengar ett tag. K gillade att dansa till One good reason men ni kanske undrar vad det här har med The Prisoners att göra? Jo jag letade efter Creeps på YouTube men hittade inget tidigt material så eftersom plattan även fick mig att vilja spela The Last Fourfathers och då särskilt I am the Fisherman så fick det bli Prisoners istället.

2 kommentarer:

Markus F sa...

Prisoners.. Var det inte där James Taylor lirade orgel innan han irrade bort sig i loungeträsket?

Martin sa...

Jäpp. Fast det finns en del ljusa JTQ-stunder också.