onsdag 1 augusti 2007

Uppsamlingsheat VIII

Semester nu. Mycket efterlängtad. Sedan föräldraledigt. Lyckligt lottad som få. Jag gillar verkligen mitt jobb men oj vad jag har sett fram emot det här året. Det som väntar. Hissdörrarna har öppnats på en annan våning. Skåpet på jobbet väntar på att fyllas av någon annans papper.




Det finns stunder när jag skräms och skäms något oerhört över att vissa saker är som de är. 2007. Ibland undrar jag.

Den gamle är borta. Många har redan tyckt. Jag gillade SvD-bilagans sidhuvud på förstasidan. Mycket snyggt. Annars. Conans jakt förstås. Några lillgamla tonåringar med manuset till Fanny & Alexander i en stuga på Hamregården. Öppningen på samma film med Fyrisåns fall. Smultronstället på en trähård stol på Lunnevads Folkhögskola. En film som få.



Nya Stephen Duffy & The Lilac Time är klar. 15 oktober släpps den om allt går som det ska. Jag ser fram emot det.

Vädret. Det vittomtalade. Nu vänder det. Min semester är sol. Sista jobbdagarna i helgen. Galet regn på väg ned till Värnamo och Anderstorp. WTCC i omväxlande solgass och skyfall. Svåra däckval. Rydell chansade och vann. Imponerande. Mitt livs första biltvätt inifrån. Mitt barnasinne är ganska nära ibland.



Vidare till Göteborg. Vänner, middagar, ett glas vin. Tyst mobil. Spårvagn, sedan promenad med K. Stigbergstorget, Bengans, Sinatras Watertown och Jan Johanssons Barnvisor med Bengt Arne Wallin, Järntorget, Andra Långgatans Skivhandel, Camper Van Beethovens Tusk. Min favorit SL Books hade inte tagit ned skylten men stängt igen. Synd. Där fanns alltid ett fynd.



Uppresan genom Sverige igår. Ett klöverfält. Tåget varmt, luften knapp.



Centralbron. Ettans buss. Sen fyrans. Västerbron. Högalidskyrkan bakom krönet. Hemma.

Inga kommentarer: