lördag 28 februari 2009

Lördag i Hornstull

K och L vilar. Jag ser Sirius ligga under med 3-1 i Vetlanda. Halvtid nu. Sist av alla har jag börjat läsa Låt den rätte komma in. Den börjar jobbigt men bra. Vi har handlat pysselsaker och nästan gått på knäna i matbutiken. Däremellan var det bokrea på Bokmagasinet på Hornsgatan. 30% på allt innebar dryga 60 spänn för Stig Claessons sista God natt fröken Ann och en dryg 20-lapp för den tunna Gå mina sånger med Ezra Pound på både engelska och tolkad till svenska av Johannes Edfelt. När det ändå är shoppingrapport, igår köpte jag en samling med Linval Thompson på lilla Mickes. Dagens artist är trots det Kirsty MacColl, skivan Titanic Days. Får rikta in mig på reprisen på Olle Ljungström. Luuk som Oldsberg? Kan kanske funka. Jag gissar på Fredrik Lindström som Björn Hellberg. Kom igen nu Sirius!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Luuk/Lindström vore ju rätt ballt. Har de gjort nåt ihop sen Hassan?

Martin sa...

Har dålig koll där. Andra läsare kanske vet bättre?