söndag 8 juni 2008

Helt andra flak

Jag får det verkligen inte att gå ihop. Alla som sitter i en bil ska ha bilbälte på sig och samma utveckling är långsamt på väg på bussarna. Hur kan det då komma sig att det är ok att skitfulla tonåringar åker runt stan på lastbilsflak bara för att de går ut skolan? Och varför får de samtidigt helt fritt ägna sig åt förargelseväckande beteende och störande av allmän ordning? Jag vet att det här får mig att framstå som en käpphyttande åttioåring med moralpanik och insändare undertecknade hederlig skattebetalare men jag undrar verkligen hur den här ekvationen räknas ihop.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag noterar att Herr Alarik har fotograferat detta insiktsfulla inlägg på väg till eller från Dovas. Vad nu det har med saken att göra …

Martin sa...

Mycket observant Magnus men tyvärr passerade jag bara.

Anonym sa...

Kanske hög tid för dig att stanna till då? Tror nog att jag, och flera andra popgalningar, kan tänka sig att slita sig från EM-fotbollen för en stilla fredagspilsner eller två på Dovas. Eller någon annan passande veckodag.

Martin sa...

Det är verkligen hög tid. Hoppas vi kan pussla ihop det snart.