måndag 2 juni 2008

In the City

Det finns saker som är lätta att glömma bort här i semiförorten till den kungliga huvudstaden för att det är så naturligt och självklart och då talar jag inte om att de flesta medborgare i landet inte har tre italienska kaféer och tre sushiställen på bekvämt promenadavstånd utan att vi lyckats döda myggen. De finns inte här. Jag antar att det är avgaserna och det är i så fall det enda som är lite förmildrande med dem. Det kliar på mina fötter, på mina ben, på min rygg och på armar och händer. Myggen trivs sannerligen bättre i Fjällnora än i Hornstull. Jag försöker intala mig att det är en del av sommaren men min retorik faller ganska platt till den stekheta asfalten. Vi lyssnar på The Jam istället. Jag har bara hört singeln Have you made up your mind från Wellers nya än så länge och den övertygar inte lika mycket som han gjorde på debuten In the City.

Inga kommentarer: