måndag 30 juni 2008

Hittelön utfärdad

Ni ser den nedtill. Den ena. Ur två vinklar. Fjädern som jag tror är av trycktyp. Det är den andra det finns en hittelön för. En välkyld pilsner på balkongen. Så snart markisen den hör till är uppsatt. Det var när det skulle göras igår som den försvann. Rullade nesligt mot mellanrummet mellan golv och räcke och försvann. Den ligger väl där nere någonstans bland gammalt byggskräp och vegetation. Eller möjligen på någon grannes balkong. Dock inte på sjuan, sexan eller ettan för dem har vi pratat med. Jag sökte dess like på järnaffären. Spiros sa de. I Bromma. I morgon ska jag ringa dem och hålla en tumme för att de har en återförsäljare på Södermalm eller nära. Men fram tills jag fått tag i en gäller hittelönen. Om ni hittar just den vi tappade eller någon annan i någon låda med praktiska att ha saker ni sparat spelar ingen roll. Bara den passar. Jag fotade den bredvid en krona så ni ska ha ett hum om storleken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nice blog. Thats all.

Martin sa...

Det var väl inte riktigt den kommentar jag hoppats på till den här postningen men tack, tack.