tisdag 17 juni 2008

Mannen som gick ikapp med regn

Det var en märklig morgon i Hornstull. Två meter framför oss var asfalten torr men halvmetern framför syntes nedslag från stora, tunga men glesa droppar. K och jag gick ikapp med regnet och det matchade oss steg för steg i dryga 200 meter. I lekparken var det lätt att se vilka tider barnen gått ut. Några som K fick söka skydd när regnet tilltog andra i fullt regnställ svettades när solen bröt igenom. När nederbörden var som tyngst att bära tog vi en kaffe med bakverk på Dellon. K rusade runt och jag läste DN. Peter Englund visade att det finns poänger med människor som har betalt för att tänka, tycka och skriva även om jag inte är helt säker på att han får rätt i rubrikens slutsats. Men det visste vi ju redan. Att det finns poänger alltså. Vad jag inte visste är hur otroligt intrikat läget är i grupp C i EM. Jag har läst tre gånger i SvD hur det blir med oavgjorda resultat men har ändå svårt att komma ihåg. Tänk om den där koefficienten blir avgörande, efter jumbomötet som skulle varit gruppfinal, till slut...

Inga kommentarer: