fredag 30 januari 2009

Fredag kväll i Hornstull

K somnade i famnen på L vid middagsbordet. Vi åt framför TV-apparaten istället. Hamburgare, läsk och dubbelavsnitt av På Spåret. Soffan vann bägge matcherna. K vaknade i sidbytet men sover igen. Sirius dängde Broberg. Stort. Drömfinal i herrarnas Australian Open på söndag. Jag tror Federer vinner och tangerar Sampras rekord på 14 grand slam-titlar. Serena kompleterar sin dubbeltitel i morgon. Jag har lånat Jens Lapidus Aldrig fucka up på bibblan. Enveckaslån. Borde ju går snabbare. På väg hem konstaterade jag att byggjobbarna på Hornsbruksgatan verkligen är på väg in i berget nu. L sätter deg, jag sitter i soffan. Jag kan inte släppa Guy Lombardos Enjoy Yourself (It's later than you think) från den där Radio Bob-plattan som följde med Uncut någon gång förra året. Jag trodde alltid att det var en Specials-låt. Vad orginalet från 1949 svänger. Vi körde dubbla tvättmaskiner idag igen. Från nattens byten. Sängkläder, sängkläder, sängkläder. Det blev helvabb tillslut. Om inte K tog det så bra skulle jag börja bli orolig nu. Men hon äter ju, tre portioner yoghurt till lunch, och även om hon magrat och är lite tagen är hon mestadels pigg. Hur långt är det egentligen till våren?

2 kommentarer:

Cege by the way sa...

Alltid roligt att läsa dina betraktelser över att vara förälder och annat.

Gick och såg den alldeles förträffliga filmen om
Olle Ljungström idag efter tips på din blogg.

Martin sa...

Tack Cege! Nu blev jag ännu lite sugnare på Olle-filmen. Undrar när den kommer på SVT? 2011?