fredag 2 januari 2009

Gott och blandat

Sirius vann igen i kväll. 8-4 borta mot Gripen och det är nu 15 poäng ned till kvalplats och 17 till nedflyttning. Det känns ännu bättre än att ligga trea i tabellen.

Förra veckan fixade soffan fantastiska 28 poäng på städerna i På Spåret. I kväll var vi svagare men åttan på Sevilla kändes bra. Ibland lönar det sig att gilla bandy.

Vi såg De halvt dolda med manus av Jonas Gardell på TV i går kväll. Jag tyckte över lag att den var sevärd. Croneman har skrivit mer i ämnet om ni vill läsa.

På tal om läsning spår Lokko att det ska bli David Peaces år i år. Det är bara att hoppas att han har rätt. Jag måste verkligen göra ett nytt försök med att komma in i GB84. Jag vet ju att det är värt det.

Men jag blev besviken av alla negativa recensioner av The Spirit. Jag kände verkligen hur peppen började byggas upp inom mig när jag insåg att den filmatiserats.

Jag gick en shoppingrunda i dag. Inte på reorna förstås utan i de vanliga begagnatbutikerna. Tänk att det går att få allt det här för en hundring.

4 kommentarer:

Niklas sa...

Åh, "Bära Mistel" köpte jag också nyligen på loppis.

Martin sa...

Det kanske blir Sara Lidmans år istället?

Niklas sa...

Då kan det mycket väl bli ett bra år. Har du läst "Hjortronlandet" ?

Martin sa...

Jag är helt novis på Lidman. Tanken är att det ska åtgärdas nu men först måste jag läsa ut Virdborgs Försvinnarna. Han är bra på stämningar och detaljer.