onsdag 28 januari 2009

Onsdag eftermiddag i Hornstull

Det går bra än så länge. Trots en pannkaka till lunch. Vi vågade oss ut i det grå. Frisk luft är bra. Så frisk den nu är ett stenkast från Hornsgatan. Vi köpte en ny duschslang. K somnade i vagnen. Jag tog en macchiato på Dellon. Läste lite i deckaren. Där står det att macchiato betyder fläckad, smutsig eller något liknande. Den var god ändå. Det blir fisksoppa till middag. Det ska visst vara ganska magsnällt. Till dess ser vi på Fem myror är fler än fyra elefanter och Bamse. Barnprogram som inte rusar framåt. Jag tror att det är lika bra som de är bra. På väg hem köpte jag Third/Sisters Lovers med Big Star och en NRBQ på Lilla Mickes. Två cd för 50 spänn. Vi kallar det prisvärt. Big Star-plattan sålde jag för mer en gång för 15 år sedan. Tror att jag är mer redo nu. Åtminstone för den.

Inga kommentarer: