onsdag 14 januari 2009

Herr Alarik är kanske inte helt ute längre

Japp jag har Spotify nu. Det lönar sig att gnälla. Stort tack till Herr Bergström som ordnade liksom Billy som erbjöd sig att fixa det. Gissar att jag mest kommer att använda det för att slippa ta med skivor till jobbet och till att lyssna på en massa nytt som jag aldrig orkat kolla upp annars. En massa och en massa förresten... men lite nytt kanske åtminstone. Att meningen You have all the world's music at your fingertips är en sanning med modifikation förvånar ju knappast men det är ju också lite skönt att det fortfarande finns saker att hitta som inte är allmängods.

Insprirerad av Mojos senaste nummer där ett gäng musiker med flera röstat fram de 100 bästa motownlåtarna påbörjade jag en liten spellista med några personliga favoriter som inte kom med. Den skulle ganska lätt kunna svälla till 100 låtar den med, det är ju Motown, och då var det ändå verkligen inte något fel på urvalet i Mojo. När jag ändå var i gasen började jag även på en sedan länge utlovad samling med Paul Wellers lugnare, och på Greatest Hits-samlingarna mer sällan förekommande, alster också. Än så länge är det bara The Style Council på den men mer kommer.

Spotify är nog faktiskt efter ett dygns tillgång det mesta av vad jag hoppats. Nu får vi väl bara vänta och se när det kommer något nyare och häftigare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lyssnar på den alternativa topp 100-listan nu. Sjukt bra. Keep the playlists coming!

Martin sa...

Tyvärr är den väl bara 10-15 låtar lång än, men efter sådan uppmuntran ska det bli påfyllning i helgen. Och sen ska jag försöka fixa spelordningen också. Så mycket låtar, så lite tid...

Sånger från nedre botten sa...

Har förstått att man blir tvungen att kapitulera, får se vad en ansiktsboksvädjan ger...

Martin sa...

Hoppas du får napp. Spotify är bra och jag ser fram emot dina spellistor. Samlingsskivan sen länge sedan är upphittad. Vi får ta det där mötet när tid finns.