måndag 5 januari 2009

Åttiotalet är till salu

Jag har ingen aning om vem säljaren av den här vinylsamlingen är men jag vet precis hur pojk- och studentrummen såg ut och hur länge en kopp kaffe var tvungen att räcka på fiken där röken låg tung under taken. Jag har sett skivorna i nyinkommetbackarna på Musikörat och hoppats att de ska komma in begagnat på Skivboden i Uppsala. Ett snabbt överslag säger att jag äger eller har ägt drygt hälften av de där skivorna (med fler inspelade på kassettband) och sett ett 15-tal av artisterna live efter att ha köat för biljetter och till insläpp. Mest gäller det förstås de mindre depprockiga skivorna och artisterna. Priset? Det beror förstås på skicket men jag tycker nog att det känns ganska rimligt. En del av skivorna borde vara betydligt dyrare att köpa på en börs och andra kan ni nog hitta i tiokronorsbackarna på Mickes Skivor i Hornstull. Med lite tur kan nog de skivor man inte vill behålla rentav finansiera inköpet av de andra. Själv orkar jag inte men lycka till den som försöker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses, som något mer depprockig på den tiden har jag nog ägt eller eller haft inspelat eller varit på konsert med den andra hälften av skivorna. Den som köpt ihop denna samling måste ha haft en hjärna som musiksmaksmässigt var en addition av din + min. Rätt mycket jag skulle kunna tänka mig att lägga till samlingen men bor visst lite för mycket i Estland för att ta tag i det.

Martin sa...

Ja vi hade nog täckt in det där ganska bra ihop.