fredag 16 januari 2009

Live at the ABB Arena 2009

Jag for till Västerås. Snön ligger tio minuter från Sumpan. Eller något annat vitt. Det var kallt och blåsigt och ABB Arena med omgivningar såg måttligt inbjudande ut.


Bandy-VM börjar på söndag. Alla inblandade tycker att det känns bra inför matchen mot Finland. Alla som var på plats på presskonferensen åtminstone. Mycket mer sades inte men biljettförsäljningen har gått bra. Bandy-VM i en stor plåtlada. Jag gissar att det är framtiden redan idag. Missade ett tåg tillbaka med fem minuter. En knapp timme till nästa. Strosade den tråkiga rakan från stationen upp mot Skrapan.


Lyckades leta mig fram till Skivbörsen som jag tror har flyttat sedan jag var där sist. De hade 40% på allt i dag och allt var inte urplockat. I morgon är det 50% på allt om ni är i Västra Aros. Då kan ni köpa fyra-LP boxen av Dylans Tell Tale Signs för 50% av vad jag minns som 895 spänn. Jag ångrar lite, lite att jag inte slog till på den till 40% rabatt men det blir ju så mycket enklare att ha den på CD eller att lyssna på Spotify. Vart är jag på väg egentligen? Jag köpte Bakersfiled Rebels och Gram Parsons with The Flying Burrito Bros Live at the Avalon Ballroom 1969. 250 spänn för bägge kändes klart överkomligt fast jag vill minnas att jag lovade mig själv att avstå Parsons när den släpptes motiverat med någon slags trötthet inför alla arkivrensningar. Men nu är jag där. Dylanlådan. Hmm...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så det är Dylanlåda nu. Själv har jag högkostnadskort. Mr Zaine och jag skall se Sonic Boom. Han säger att det kan bli bra.Livet. Ja livet.

Mr Skarbo

Martin sa...

Sonic Boom Boy är det enda jag kommer att tänka på men säger Zaine att det är bra är det säkert det. Tänk om man kunde ha högkostnadskort i skivaffären.