söndag 4 januari 2009

Eyeless in Gaza

How can you stand the silence
That pervades when we all cry
How can you watch the violence
That erupts before your eyes

Nej jag har inte fått någon ny släng av Sånger från nedre botten, eller gått ned mig i rubrikgruppen, jag vaknade bara till en morgon där lämnande av sängvärmen innebar tio minusgrader utanför fönstren i Draken och en förstasida på DN som kändes som en trött repris eller idéurmjölkad uppföljare som ingen utöver de verkliga fanatikerna vill se. Då finns det inte mycket annat att göra än att försöka trösta sig med Van Morrison och låten Wonderful Remark från The Philosopher's Stone. Eller det finns säkert mycket mer att göra men jag förmår just inte mer än ett säkerhetsråd idag.

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Jag har länge misstänkt att jag är ett virus.

Martin sa...

En spridare av verkar du allt kunna vara. Men så länge jag får bra snuttar i skallen är det ok för mig.