onsdag 24 juni 2009

Fortsatt arkivrensningspepp

Det bästa med att det nästan bara är vi medelålders kärntrupper som fortfarande köper skivor är att målgruppen för skivbolagen delvis blir en annan. Alltså har knappt London O Hull 4 med Housemartins kommit i De Luxe-utförande förrän det är dags att börja ladda igen. The Jayhawks: Fom The North Country släpps sjätte juli och innehåller förutom väl valda albumspår mängder av outgivet, svåråtkomligt och alternativt. Samt en DVD med musikvideos jag aldrig sett och livematerial.



Jag studsar nästan på kontorsstolen. För den som inte är nöjd med det verkar mer material vara på gång enligt The Jayhawks Fan Page och den som verkligen vill gå ned sig i vad som så småningom kan komma kollar in Sixty To Zero. Mycket av det här förstås gamla nyheter för hardcorefansen men för mig var det nytt och peppande. Vi firar med I'd run away på YouTube tycker jag. Om ni orkar vänta ett par dagar extra verkar det bli betydligt billigare att köpa plattan på Ginza än på Amazon. Eller så gör ni en större insats och stödjer er lokala skivhandlare istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för den postningen
Jag gillar Jayhawks :-))
Cege

Martin sa...

Jag misstänkte att du skulle bli glad.