måndag 1 juni 2009

Måndag i Sumpan

Jag är äldre. Jag var i Valencia. I helgen. Jobb men inte jobbigt. Möjligen små. Jag har åkt runt en racerbana lite fortare än vad som var bekvämt. Jag har burit öronproppar och sökt skugga. FIA WTCCCircuito de la Comunidad Valenciana Ricardo Tormo.



Söderling är vidare efter bragdsegern mot Nadal (jag följde så gott det gick via mobiluppdateringen på eurosport.com), Girot avslutat och Sirius fortsatt sist i Superettan. På söndag siktar jag på personlig säsongspremiär borta mot Vasalund. Det känns som att det är lite som förr efter de senaste årens framgångar. Som förr minus Kjelledine.

De har ett område med ganska imponerande moderna kåkar nere nära hamnen i Valencia. Följ bara den gröna diagonalen på kartan.



Jag läser Netherland av Joseph O'Neill. Om cricket i New York. Bland annat. Jag är en tredjedel in och den är verkligen fantastiskt bra. För varje bra bok jag läser inser jag mer och mer att jag aldrig kommer att kunna skriva någon. Det är ok. Vissa drömmar får man helt enkelt släppa.

Nu blir det sushi och en snabb sväng på loppisen.

7 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Det var - tack och lov - en kort stängning. Stackars dig som åkte bort när vi hade sommar här. Snart kommer hösten.

Martin sa...

Ja så länge jag är på jobbet kan det komma små uppdateringar men jag måste ta tag i det här med dator hemma snart. Hösten...

Anonym sa...

Härligt! Då ses vi!

Martin sa...

Japp!

Martin sa...

Netherland. Sitter med de sista 20 sidorna framför mig och den är verkligen verkligen bra.
Men det där om cricket. Så sa jag också länge, fast mest av allt är det väl egentligen en enda lång kärleksförklaring till New York?

Martin sa...

Netherland. Sitter med de sista 20 sidorna framför mig och den är verkligen verkligen bra.
Men det där om cricket. Så sa jag också länge, fast mest av allt är det väl egentligen en enda lång kärleksförklaring till New York?

Martin sa...

Ja så är det nog och dessutom en lite vemodigt och kärleksfullt överseende skildring av en viss typ av män.