fredag 5 juni 2009

Dagens sporthändelse

Robin Söderling i semifinal på centre courten på Roland Garros i Franska mästerskapen klockan 13.00? Jodå jag kommer att titta med ett minst ett öga på Eurosport eller Eurosport Player men jag är faktiskt lika peppad, ok lätt överdrift, över att det blir cricket på Eurosport 2 sent i kväll. Dessutom någon ny smart sort kallad Twenty20 som ska innebära att matchen är över på ett par timmar och kanske rent av går att förstå. Vi får se. Mitt sug efter cricket kan förstås härledas till läsandet av Joseph O'Neills Netherland med baksidestexten: But New York cricket is a long way from the tranquil sport he grew up with. It's a rough almost secret game, played in scrubby, marginal parks, by people the city doesn't see - people like Chuck Ramkisson. Någonting säger mig att cricket is the new snooker.


För övrigt går BMX EM i år i Cheddar medan Snooker EM avgörs i Duffel. Jag är typen som tycker att det är lite roligt.

Inga kommentarer: