onsdag 10 juni 2009

Jag mindes en mikrosekund

Jag är helt tagen. Jag var tvungen att lämna min plats och gå ut på toaletten med mina tårar. Jag hamnade hos Mat och Politik av en slump. En kommentar lämnad efter min hos fyraårsjubilerande Vinlusen. Jag har varit inne där förut någon gång. Läst om ett korvprojekt. Idag läste jag om en död far och efter tillbakaklickande ett dött barn. Det är så otroligt bra skrivet om det som inte går att skriva om. Det som förmodligen inte går att låta bli att skriva om. Jag orkade inte följa det tillbaka till tiden före. Jag gick på toaletten istället och så mindes jag det där korta ögonblicket när nålen de satte i K:s huvud inför förlossningen, den som gav utslag på alla mätarna, släppte och den där känslan jag fick i magen. Just nu vill jag inget annat än att krama den där lilla tjejen som bar sitt paraply själv till förskolan i morse.