fredag 12 juni 2009

Love came to me (Låttips #62)

Jag såg inte NRBQ på Akkurat. Jag har några skivor som jag hittat billigt men lyssnar sällan. Det är inte riktigt mitt band helt enkelt. Men varje gång jag stått framför stereon den här veckan har det varit en låt som dragit mer än alla andra, och de är rätt många, och den är deras. Jag vet inte riktigt vad det är med den där släpiga Love came to me men jag gissar att den helt enkelt har en titel som förmedlar känslan i låten. Jag tror att Dylan i den nuvarande fasen av sin karriär skulle kunna göra en väldigt bra cover men det är en bisak. Orginalet finns där hemma i hyllan och cd-spelaren. Däremot tyvärr inte på Spotify eller YouTube utan bara som en halvminuts smakprov hos Rounder Records. Ni får helt enkelt skaffa skivan som förr i tiden eller leta ute bland hubbar och pirater om ni är lagda åt det hållet. Resten av plattan är sådär men Love came to me är definitivt veckans låt. Låt vara i en ganska så liten del av världen.



För den som vill lyssna på alla tidigare låttips från Herr Alarik som finns på Spotify är det bara att klicka på Herr Alariks låttips. Jag fick lov att fuska lite för att få listan så stor som möjligt så Get Back får ni inte med Beatles utan Paul McCartney och Back To School Days med Dave Edmunds istället för Graham Parker. Dessutom är det som alla hör fel version av Tainted Love med Gloria Jones.

Inga kommentarer: