tisdag 30 juni 2009

Rapport från en lunchrast

Jag åt på den lilla sushin. En liten sushi. Svettades nästan bort på vägen tillbaka. Jag lyssnar på senaste Wilco, Wilco, på Spotify. Den låter bra. De är lättillgänligare än på länge även om de naturligtvis inte helt kan avhålla sig från brötiga låtavslutningar som i Bull Black Nova. Har läst ut En kakelsättares eftermiddag. Inget måste. Letade inspirerard av den stiliga bilden på framsidan av gårdagens DN Kultur och rekommendation från en polare Willy Kyrklund på lunchen. Inget napp. Får bli den jag har hemma. Köpte några deckare istället och en Lob. Lob. Honom hade jag glömt bort. Lucksmiths på Debaser i morgon. Får se om jag går på konserten men förölen ska jag vara med på. En konsert jag definitivt ska se är Strindbergs på Kulturhuset i augusti. Biljetter beställs i detta nu.


Tuktelsen börjar i Lorbänge.

6 kommentarer:

Johan sa...

Vi ses på förölen!

Johan sa...

Ajdå, jag snurrade kanske till det. Jag menade bara att jag tänkte komma i god tid till Debaser för öl och umgänge.

Martin sa...

Det gör vi med. Först en pilsner och middag på Dovas och sen Debaser. Ses där.

BRF Fågelsången sa...

Strindbergs! Närvaroplikt.

Martin sa...

Det kan eventuellt bli förfest hos blogginnehavaren om intresse finns.

BRF Fågelsången sa...

Det låter både trevligt och frestande. Jag återkommer i ärendet. Det finns en betydande risk att jag under dagen sitter gisslan på ett 50-årskalas.