torsdag 25 juni 2009

There's no deceiving you (Låttips #63)

Kanske är det för att jag har barn, kanske för att jag inte längre har så bråttom, kanske för att jag är ignorant och har förlorat min nyfikenhet (hoppas inte). Blue OX Babes platta Apples & Oranges har varit ute på Cherry Red sedan i maj. The legendary lost album med Kevin "Al" Archer från Dexys Midnight Runners. Låtarna Kevin Rowland lät sig inspireras av innan han gjorde Too-Rye-Ay. Låtar som Love Antell i Florence Valentin med tanke på visa melodilikheter kanske har hört på samma bootleg som jag lyssnade på så sent som i går. Bedlam dök upp i den bärbara när jag gick till apoteket och jag hade tänkt skriva om den och därför googlade jag och nu är vi här. En rättmätig utgåva. Plattan plus nio bonusspår. Beställningen är gjord. Yes! Det börjar redan bli trångt på den där årsbästalistan över återutgivningar och arkivrensningar. Arkivrensningspeppen fortsätter.

Inga kommentarer: