lördag 15 september 2007

It's The Emmylou Harris Extravaganza!

Vet inte om ni brukar kika in hos Cege. Han erbjuder en länk till en YouTube-video varje dag. Det brukar luta åt country. När jag gick in senast hade han Emmylou Harris med en cover på Dolly Partons Coat of many Coulors. Den fick mig att leta vidare. Det finns en del fint men tyvärr hittade jag ingen tagning på Springsteens Racing in the Street som hon gör så bra på plattan Last Exit. Tipsa gärna om ni ser den. Jag såg Emmylou på Hultsfred ett år. Håret var silvergrått. Hon spelade på en halvstor scen. Det var eftermiddag och konstigt nog tyckte jag inte att det var så bra. Å andra sidan var jag inte så förtjust i hennes Lanois-fas heller. Men när hon är bra. Oj, oj. Ni ser ju själva nedan.





4 kommentarer:

Cege by the way sa...

Tks a lot. Försöker aktivt hitta något varje dag. Läser din blogg så gott som dagligen. Oftast väldigt trevlig läsning :-)

Cege by the way sa...

by the way är Goodbye en av världens 10 bästa låtar (IMHO) Såg Emmylou/Steve göra den tillsammans på Annexet (Landmine-konserten). I min bok bland det vackraste jag upplevt.

Martin sa...

Det är jag som ska tacka för inspirationen till posten. Goodbye är väldigt bra. Borde nog ha gått på Landmine...

Cege by the way sa...

hej igen
Ny Emmyloulänk på min blogg idag:-)
Ha en bra helg !!!