torsdag 13 september 2007

Sovamiddagspost

K har somnat i stora sängen. Jag lyssnar på Stephen Duffy och smyger till mig lite bloggtid. Det stod i DN i morse att Petacchi vann gårdagens etapp i Vueltan. Jag kunde förstås inte se det. Kollade inte in vad det var på den där sportkanalen som Com Hem bytt till men erfarenheten säger repris på en gammal dokumentär. Det är fler än jag som är irriterade över att ha blivit av med Eurosport. Kolla BBB.

Förmodligen är det inte många som undrar men ändå. Jo tack föräldraledighet är bra för matintresset. För några dagar sedan åt jag och JE thaisoppa på blomkål, annan kål och räkor till förrätt och sen en skink- och tomatomelett medan döttrarna lekte med skorna i hallen. Till det en god sallad och sen en kopp kaffe. Hemmalunch för hemmapappor. Livet är bra. I går tog jag fram orginalet igen. Vår Römertopf alltså. Morötter, lök, purjo, färsk basilika, en skvätt Boira', peppar, salt, soja, paprikapulver i botten och två delade och marinerade kycklingar ovanpå. En och en halv timme i ugnen och råris till. Väldigt gott och lunch för flera dagar framåt. Nästa vecka är det nog dags att ge sig på ett långkok. Jag får väl börja med att kolla runt lite på matbloggarna som Vinlusen länkar till.



Gick ner på Sjöhästen igår för att heja på David som skulle spela skivor. Kom dit en halvtimme efter att det skulle börjat. Självklart var det för tidigt. Ingen David än. Jag gick hem igen. Kanske mötte jag några av dem som skulle lira instrument i dörren. Mina dagar som klubbkid är sannerligen räknade och bokförda för länge sen.

2 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Jag tror att du menade "sportkanalen".

Martin sa...

Så var det. Var bara så trött på de där "" att jag tänkte att en stilla kursiveringen skulle räcka och det gjorde det nog.