onsdag 5 september 2007

Konsumentkomfort

Det slog mig just att någon kanske undrar hur det gick med kökskranen. Den läckande. Den lokala järnhandeln kunde ju inte lösa problemet men de kunde peka ut en riktning. Stort tack. Vi begav oss till Comfort-butiken på Södermannagatan. Ett inget-trams-raka-rör-ställe visade det sig. Bakom kassan stod en kille som kunde sin sak. Jag höll fram kranen och beskrev problemet. Han lovade lösning. Vände, vred och drog men inget hände. Den satt fast som bara den och var lite skev sa han. Jag såg tusenlappar flyga. Ny diskbänk, minst. Men inte. Han tog med den in i butiken, slog den mot en butiksdisk så träflisorna flög. Fick upp det som satt fast efter att ha bankat som en plåtslagare i högform. Skrapade bort gammalt torkat rengöringsmedel med kniv. Förklarade att Yes inte är något vidare när det torkar ihop saker. Jag mumlade något om tidigare lägenhetsinnehavare. Sen fram med smörjmedel, på med ny packning, några skötselråd, ihopmontering, en ballong till K och det kostade bara en hundring. För trevligt bemötande, yrkeskunskap och en lösning på problemet. Där kan vi snacka bra affär.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De flesta apparater mår bra av en smäll då och då. OBS! Människor är inte apparater!

Sånger från nedre botten sa...

Hm. Det innebär alltså att Håkan Hellström är en apparat:

"Och jag behöver en smäll på käften för att komma i rätt balans"

?