tisdag 25 september 2007

Uppsamlingsheat X

Vi drog hemifrån tidigt idag. Målarna skulle lattja med utsidan av fönsterkarmarna. Det var tur. Om vi såsat på i vanlig ordning hade vi hunnit öppna posten innan telefonsamtalet kom. Nu blev det tvärtom och jag slapp gå i taket. Vi var i den nya gallerian vid gamla skatteskrapan. Den var som gallerior är mest. Samma affärer som alltid, samma dyra priser för kaffet, samma tråkiga muffins till, samma människor som vi som undrar vad de egentligen gör där. I bästa fall. Fast utsikten uppåt genom glastaket imponerade. Telefonsamtalet? Jo det kom från Bredbandsbolaget. Efter en vecka hade de både läst mitt fax och kunnat konstatera att de gjort fel. De bad om ursäkt och bjöd på en månads avgift. Jag vill inte vara småsint och det var ju knappast killen som ringdes fel så jag tackade och tog emot. Ett annat sätt att se det på var att de kom billigt undan. Brevet då? Det låg hemma på hallgolvet. Ett inkassokrav från Bredbandsbolaget. Jag ringde PayEx som hade hand om det för säkerhets skull. Det var tillbakadraget. Jag insisterade på att få det skriftligt. Jag vill kunna sova gott.



För övrigt noterade jag att ingen kommenterat att de har ett bredbandsbolag att rekommendera. Branschen kanske skulle ta och tänka på det.

Jag är väldigt svag för den version av Down in the Boondocks som Barracudas spelade in för ett gammalt nummer av Bucketful of Brains. K däremot älskade att dansa på mina axlar till Surfin' Lungs Beach Bound. Detta apropå en cd jag hittade där jag fulöverfört vinyl till digitalt. Hela låtlistan kommer i en samlingsskivepost längre fram.



Röda Korset sålde Beppe Wolgers Djur som inte... för en femma idag. Det kändes som ett fynd.

Billy berättar om förvarets djupaste skrymslen och visar bilder på hus som står på fjädrar. Det är fascinerande.

Annat som är fascinerande är kött för 1156 kronor kilot. Och då snackar vi personalpris.

Nu ska vi se sista delen av Upp till kamp så bilderna till den här posten får vänta till senare. Nu har senare varit.

Inga kommentarer: