fredag 21 september 2007

Upp på sociala, ner på systemet

Det kom ett mail från Daddy Bo, mannen som några av er kanske känner bättre som PerB. "Florence live" stod det i subjectraden och i själva mailet gick det att läsa "Från Studio Virtanen I onsdags. Grymt." och det är förstås bara att hålla med. Jag älskar verkligen hur Florence Valentin skiter i vad som gäller, hur de svajar, hur de helt ogenerat frontalkrockar Ebba Grön med Dexys Midnight Runners och The Clash, hur de stjäl och lånar låtfragment och textfraser och hur nervigt de står på tå. Jag älskar att Love ser ut både som att han håller på att gå sönder av ilsken energi och samtidigt explodera i ett gapskratt för att det är så roligt med rockmusik. Jag tror att jag har sett dem fem-tio gånger sen första gångerna på Allhuset och i en källare på Hornsgatan vårvintern 2003 och det har alltid varit väldigt bra. Springer ni kanske ni hinner till kvällens spelning på Debaser Medis.

4 kommentarer:

Cege by the way sa...

Hade gärna gått men var för slö/trött ... Har inte köpt senaste FV-skivan
Såg däremot releasespelning med Tarantula Waltz på PSB.

Martin sa...

Skivan är lite ojämn men värd att ha tycker jag. Tarantula Waltz och PSB? Nu känner jag att jag inte hänger med...

Cege by the way sa...

Tarantula Waltz = Markus Svensson plus medmusikanter. Skivan släpptes nu i september. Väldigt eget, väldigt mörkt men det finns ett uttryck i det som jag gillar. Ska man försöka ge sig på vad det liknar så typ Daniel Jurado / Jason Molina ligger väl närmast.
PSB = Pet Sounds Bar :-)

Martin sa...

Förstås!