onsdag 12 september 2007

It's torture

Jag var tillbaka hos tandläkaren idag. Den nya. Han är bra. Väldigt bra. Sprutan satt fint. Bedövningen gjorde sitt. Borr, borr, borr. Inget att säga om. Fyllning. Var så god och skölj och nu på kvällen är jag människa igen. Rubriken då kanske ni undrar? Radion. Eller snarare RADION. Under undersökningen tvingade han mig att lyssna på Ring P1. Ring P1. Programmet som får mig att slå av radion varje morgon. Men det var ändå en västanfläkt. Idag hade han rattat in Lugna Favoriter. Som om det inte var nog sjöng han med. Det borde finnas en marknad för att börja fixa musik till mer eller mindre offentliga rum. Eller. Med tanke på många människors smak, eller brist på, kanske den nischen redan är fylld. Hos tandläkaren. Hade jag varit musikläggare hade det blivit It's Torture med Maxine Brown.

Inga kommentarer: