onsdag 13 maj 2009

En dag i rosa skimmer

Håll tummarna nu för att Tomas "Gotland" Lövkvist kan försvara den rosa ledartröjan i Giro d'Italia idag. Cyklisterna har ungefär 75 km kvar enligt direktuppdateringen och nu börjar det strax på TV också. Att det var fler som förstod storheten syntes i tidningarna i morse. Sportbladet njöt förstås som väntat av sin rosa färg på förstasidan och lika glädjande var att SvD och DN hade det på första sportsidan och att SportExpressen vek hela fyra sidor åt cykeln (undrar vad Pamela ska skriva på sin nästa sida). Att Gotlands Allehanda och Gotlands Tidningar är glada är ju lätt att förstå. Kollega P bär för övrigt rosa strumpor dagen till ära.

4 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

F-n, det var säkert mitt fel att Lövkvist torskade; jag glömde att sätta på mig mina rosa strumpor!!!

Martin sa...

Hade du vita som ungdomströjan Lövkvist får dra på sig i morgon?

Sånger från nedre botten sa...

Svarta. Några vita strumpor har jag inte haft sedan tubsockorna åkte ut från strumplådan.

Martin sa...

Jag körde också svart. Undrar om det som motpol till vitt kan ha påverkat.